Ucapan Penangguhan Tuan Guru Presiden - Muktamar Tahunan PAS Ke-63

19836
Published on May 03 ,2017 by terengganukini

YB Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang -
Ucapan Dasar Muktamar Tahunan PAS Kali Ke-63 -
01 Mei 2017 -
Komplek PAS Kedah, Alor Setar.

Category

10 comments

  • Murali Murugasen
    Murali Murugasen 2 months ago 3322

    jangan sokong PAS!!!!!

    Reply
  • DRB39
    DRB39 2 months ago 2959

    Sayonara PAS dah jadi parti Tok Lebai kejar Dedak jual maruah gadai agama

    Reply
  • personaepik
    personaepik 2 months ago 3834

    aku yakin.. jika kini Almarhum Tn Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat masih hidup.. pasti dia pun akan tinggalkan PAS dan sertai AMANAH!!! jelas.. mereka semua selama ini hnya menunggu detik dan ketikanya sahaja.. dengan 'perginya' Almarhum TGNA maka tiada lagi halangan..tiada lagi prinsip.. tiada lagi pegangan.. heret segala mcm istilah Arab.. petik segala ayat.. demi mengislamkan segalanya.. demi menafikan keislaman selain dri mereka.. hanya mereka sahaja yg islam.. PAS.. bongkak dan sombong kalian kian jelas.. mnggunakan tiket Ulama.. teguran diberi bermakna mencerca ulama.. apa saja yg keluar dri mereka pasti dan jelas islamnya.. semenjak kebelakangan ini terbit 1 nama.. yg mndakwa diri ulama.. tpi bibirnya tidak pernah kering dalam mencaci maki org lain.. usaha keringatnya setiap hari demi meruntuhkan rumahtangga org lain.. atas alasan... apa lagi jika bukan Islam.. jika islam punyai 10 alasan utk runtuhnya rumahtangga seseorg.. sebenarnya islam punyai 1000 alasan lain utk rumahtangga itu kekal terjalin.. aku yg tidak punyai ilmu sehebat dia tpi entah mcmna boleh aku nampak betapa runtuhnya akhlak dia.. jika dgar tutur ceramahnya.. dalam 30 minit.. hnya 3 minit sahaja yg murni.. 27 minit lagi caci maki.. xde la aku nk bela Dato yg lgi 1 tu.. kenal pun tak.. tapi klau aku jdi dato tu nak jek aku jmpa yg satu lgi tu.. nak jek aku tanya.. kamu mau apa sebwnarnya??? kamu berhajat sangat nak aku bercerai ni? kamu berhajatkan isteri aku ke? tu klau aku.. aku jahat.. tpi dato tu aku respek.. berani juga.. boleh hadir ke pentas program mencaci maki diri dia sndiri... hebak woooooo... humanghai.. panjang plak komen aku.. xpe lah.. tok guru pun dh sebut.. agree to disagree... hehehehehe... klau dlm bahasa Arab apa ek agree to disagree tu? bak kata pepatah masyarakat Parsi kuno... ..... ..... .... heheheh.. lupa plak pepatah tu... nantilah ya.. klau dh twringat nanti aku tulis pepatah tu.. klau ada yg rasa mcm nk marah tu.... chillllll.... rilek brader.. brader rilek.. rilek brader brader rilek.. rilek brader.. brader rileklahhhhhhh... chalowwww....

    Reply
  • personaepik
    personaepik 2 months ago 1654

    ok.. got it.. got it.. hmmmmmm....... hebat bunyinya setelah diArabkan..

    Reply
  • personaepik
    personaepik 2 months ago 5039

    dalam ucapan ni ke tok guru hj hadi buat knyataan kekal UMNO? minit ke berapa ya?

    Reply
  • HumbleSpaceman
    HumbleSpaceman 3 months ago 1148

    parti org2 melayu yg keterbelakangan intellectual.

    Reply
  • Lebai Luncai
    Lebai Luncai 3 months ago 5038

    Lebai Hadi sakit janganlah suka
    Dia juga manusia macam kita
    Kita doa biar dia nampak cahaya
    Sebelum pergi tinggalkan legasi berguna

    Lebai Man pangku jawatan sementara
    Moga teraju kapal Pas jadi sehala
    Lebai-lebai PAS byk sebenarnya dah tua
    Sepatutnya mereka tak jadi buta

    Lebai Man fikirannya ada juga yg kena
    Tang lawan BN dia nampak mcm clear
    Sayangnya Lebai Hadi lebih berkuasa
    Dengan UMNO dia mcm nak bercinta

    Hanya kerana pandangan berbeza
    Lebai Pas laung jahanam kita
    Tapi pesan Nabi amalkan akhlak mulia
    Sebagai Muslim kita tetap doakan dia

    Reply
  • Sidelli Delli
    Sidelli Delli 3 months ago 4850

    dr kecik lg aku di ajar pas.. lawan umno.. dh besar suruh berbaik pula...

    Reply
  • Mas lagu rohani yg sgt terkesan di hati Maarof
    Mas lagu rohani yg sgt terkesan di hati Maarof 3 months ago 2652

    Islam bukan dengan akal ,dan acuan barat

    Reply
  • zaini abdullah
    zaini abdullah 3 months ago 2613

    Tok Arab lebih yaqin islamnya Umno dari islamnya Pas kerana itu mereka 'sadoqah' RM2.6bilion kedalam akaun peribadi PM Malaysia tercinta !

    Reply

Add your comment

Your email address will not be published.